INFORMATYCZNA POMOC ZDALNA OKRĘGU DLA ODDZIAŁÓW ZNP
Kluczem do rozwiązania większości problemów informatycznych jest obejrzenie przez informatyka problemu informatycznego na ekranie komputera oraz wprowadzenie odpowiednich zmian za pomocą myszki i klawiatury w celu rozwiązania tego problemu. Ponieważ w dzisiejszych czasach w dobie szybkiego Internetu istnieje przynajmniej kilka rozwiązań aby móc oglądać zdalnie ekran innego komputera czy sterować jego myszką i klawiaturą poprzez Internet, dlatego też staje się możliwe świadczenie pomocy informatycznej zdalnie.
Pomagamy zdalnie naszym oddziałom z Okręgu Śląskiego ZNP od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Biura Okręgu, za pomocą znanego i renomowanego oprogramowania do pomocy zdalnej i zdalnej prezentacji.
Ważne! Aby rozpocząć sesję informatycznej pomocy zdalnej, skontaktuj się telefonicznie (605 595 507, VPN 361) lub mailowo (dbader@znp.edu.pl) z naszym okręgowym informatykiem, aby uprzedzić o swoim zamiarze uzyskania pomocy zdalnej, a następnie pobierz i uruchom na swoim komputerze moduł do szybkiej pomocy zdalnej. Możesz w tym celu skorzystać z linku – przycisku poniżej.
lub
Po pobraniu i uruchomieniu programu na Twoim komputerze, podaj informatykowi ID oraz hasło, które pokaże program.
Oddziały ZNP wielokrotnie korzystały i korzystają z podpowiedzi i pomocy okręgowego informatyka. Kontynuując to, rozszerzamy tę formę pomocy o ww. zdalną pomoc informatyczną. Ze względu na to, iż w Okręgu Śląskim ZNP funkcjonuje 125 oddziałów, z których większość posiada sprzęt komputerowy. Każdy z nich może skorzystać nieodpłatnie ze zdalnej pomocy informatycznej oddziałów ZNP. W przypadku nasilenia zgłoszeń, pierwszeństwo w skorzystaniu z nieodpłatnej pomocy będą miały oddziały, które z niej nie korzystały w ostatnim półroczu.
Dlaczego warto skorzystać z naszej informatycznej pomocy zdalnej:
- w zdecydowanej większości przypadków uzyskanie informatycznej pomocy zdalnej jest możliwe praktycznie od razu w ciągu paru minut, podczas gdy wizyta naszego informatyka na miejscu w oddziale wymaga umówienia terminu, często odległego o przynajmniej kilka dni od momentu zgłoszenia. Na pewno docenią to osoby, które chcą rozwiązać problem tu i teraz (np. na pół godziny przed ważnym spotkaniem czy prezentacją), a nie czekać na przyjazd informatyka,
- pomoc zdalna jest tańsza, niż świadczona w tradycyjnej formie z dojazdem na miejsce do oddziału (w przypadku częstszego korzystania z pomocy, oddział zostaje obciążony notą księgową, gdzie kwota jest adekwatną ceną do udzielonej pomocy)
- pomoc zdalna jest możliwa na duże odległości– dzięki temu możemy pomagać skutecznie tam gdzie trudno o skutecznego informatyka, tam gdzie dobra pomoc informatyczna dużo kosztuje, gdzie jest problem bariery językowej albo gdzie trudno o informatyka w ogóle.
- stosowane przez nas rozwiązanie jest bezpieczne, legalne, a cały proces pomocy zdalnej odbywa się wyłącznie za wiedzą i zgodą Oddziału.
Z punktu widzenia laika, czasami może być trudno ocenić czy w danej sytuacji pomoc zdalna się sprawdzi czy nie. Oczywiście można to zawsze doprecyzować, kontaktując się z nami. Bywa iż pomoc zdalna z uwagi na bariery sprzętowe jest całkowicie nieskuteczna, i wymaga jednak wizyty informatyka na miejscu lub jego telefonicznej konsultacji co do niemożności zdalnej naprawy i ewentualnych dalszych kroków z tym związanych.
Aby tą ocenę uprościć, poniżej prezentujemy, w postaci tabeli przykładowe problemy, które prawie na pewno można rozwiązywać za pomocą pomocy zdalnej, a które raczej wymagać będą wizyty informatyka na miejscu. (Pomoc zdalna informatyka Okręgu Śląskiego nie obejmuje, z braku uprawnień administracyjnych pomocy dotyczącej programów księgowych SYMFONII, tu zalecamy kontakt z Zarządem Głównym.)
Pomoc zdalna | Pomoc na miejscu u klienta |
infekcja przeglądarki | brak dostępu do internetu |
problem ze spamem czy inny problem z pocztą (jeśli wina leży po stronie komputera klienta) |
konieczność przeinstalowania komputera |
mała infekcja wirusowa | komputer się nie włącza |
problem z konkretnym oprogramowaniem | wymiana czy montaż nowego routera |
problem ze sterownikiem urządzenia | wymiana dysku czy innego podzespołu komputera |
problem z wydajnością komputera | duża infekcja wirusowa |